Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Jaka to modna biżuteria, gdzie kupować, co nosić. Wszystko o biżuterii dla kobiet.

Samo słowo BIŻUTERIA jest to nie tylko ozdoba ale także bogata symbolika. Sama biżuteria od praktycznie zawsze oznaczała niezwykłe bogactwo i przepych. W czasach obecnych już niekoniecznie. Symbolika zmieniała się i modyfikowała wraz z upływem lat na przestrzeni kolejnych wieków. Najbardziej rozpowszechnionym symbolem jest noszenie obrączek. Symbol uznawany na całym świecie oznaczający zaślubiny. Swoją własną symbolikę posiadają również diamenty i perły. Symbolem zatem może być nie tylko kształt ale także materiał. Symboliczne są zawieszki, np. te przedstawiające Jezusa lub Maryjki, niektóre bransoletki, a także korale.

W przypadku korali decydujący nie jest kształt, a raczej użyty rodzaj kamyka. Przesyconą bogactwami jest biżuteria celtycka. W biżuterii celtyckiej symbolika dotyczy zarówno kształtów jak i motywów. Biżuteria symboliczna cieszy się ogromną sprzedażą, jest chętnie wręczanym jak i otrzymywanym prezentem. Szeroki opis dotyczący symboliki i znaczenia biżuterii znajdziemy w Internecie

Srebrna biżuteria damska to symbol elegancji i subtelności. Srebro jest cenione za swój delikatny blask i uniwersalność - pasuje do większości stylizacji i dodaje im elegancji. Na naszym forum jubilerskim znajdziesz wiele informacji na temat srebrnej biżuterii, od porad na temat jej wyboru i konserwacji, po inspiracje i pomysły na stylizacje.

Biżuteria dla kobiet to nie tylko dodatek, ale także sposób wyrażania siebie. Srebrna biżuteria może podkreślić Twoją osobowość, dodać blasku codziennym stylizacjom lub uczynić specjalne okazje jeszcze bardziej niezapomnianymi. Na naszym forum jubilerskim znajdziesz wiele inspiracji na srebrne kolczyki, bransoletki, naszyjniki i pierścionki, które dodadzą blasku każdej stylizacji.

Modna biżuteria to nie tylko kwestia aktualnych trendów, ale także indywidualnego stylu. Na naszym forum jubilerskim znajdziesz wiele pomysłów na to, jak nosić srebrną biżuterię, aby podkreślić swój styl i osobowość.

Zapraszamy do udziału w dyskusjach na naszym forum jubilerskim. Możesz zadawać pytania, dzielić się swoimi doświadczeniami i pomysłami, a także pomagać innym w wyborze idealnej biżuterii. Dołącz do naszej społeczności i odkryj piękno srebrnej biżuterii!

Czy reklamowałeś . raklamowałaś zakupioną biżuterię?

Można maksymalnie wybrać 2 opcje

 
 
Pokaż wyniki

Awatar użytkownika
ForumMaster
Administrator
Posty: 795
Rejestracja: 31 gru 2009, o 10:02

Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: ForumMaster » 26 mar 2015, o 16:07

Temat reklamacji wzbudza wiele emocji i tak jest również w przypadku zakupionej biżuterii: czy i kiedy można reklamować zakupioną biżuterię?

Zapraszam do zadawania pytań na które postaram się odpowiedzieć lub poproszę o pomoc inne osoby udzielające się na forum.

Najczęściej zadawanym pytaniem jest: "Czy mogę reklamować biżuterię?"
odpowiedź może być różna w zależności od okoliczności dokonywania zakupu, dlatego przy konkretnych pytaniach proszę podawać szczegółowy opis w jaki sposób biżuteria została zakupiona i co się z nią stało.

Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Sklep z biżuterią srebrną oraz pamiątkami: https://www.forum-bizuteria.com/viewtopic.php?f=13&t=1001
biżuteria srebrna
pamiątki srebrne
AnKa Biżuteria
 

Awatar użytkownika
Marek

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

Post autor: Marek » 26 mar 2015, o 16:20

Gorący temat został poruszony. W tym temacie króluje Yes i Apart, gdzie sprzedawana jest słabo jakościowo biżuteria jako super ekskluzywna i w wyniku wypadają cyrkonie czy kamienie lub przykładowo srebro które miało być próby 925 ma próbę o wiele gorszą jak to jest standardem w Apart.

Polecam wątek z przykładami: http://forumprawne.org/prawa-konsumenta ... prawa.html

Awatar użytkownika
Marlena

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

Post autor: Marlena » 26 mar 2015, o 16:22

co do Apart zgadzam się w 100%: polecam lekturę: http://hasla.forum.gazeta.pl/szukaj/for ... acje+apart

Apart to przeciwieństwo znanego sklepu AnKa Biżuteria oferującego biżuterię pod adresem ankabizuteria.pl - tam kupuję tylko i nie mam żadnych problemów: wszystko dostaję na czas, bardzo dobre wykonanie i noszę do dziś tą biżuterię, np pierścionek z opalem:

Obrazek
Załączniki
Jubiler-Naprawianie-Bizuterii.png
usługi napraw biżuterii
Naprawa-Bizuterii.png
naprawa biżuterii

Awatar użytkownika
Agata

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

Post autor: Agata » 26 mar 2015, o 16:25

Ciekawa sytuacja z brakiem paragonu: "Czy można złożyć reklamację biżuterii skoro nie mam paragonu?

odpowiedź znajdziecie tu:
Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego towaru, a sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji dlatego, że nie ma Pani paragonu. Dowodem zakupu może być też np. wydruk z terminala, a nawet oświadczenie innej osoby, która towarzyszyła Pani na zakupach.

Takie pisemne oświadczenie przyjaciółki proszę dołączyć do reklamacji. Podst. prawna: ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie kodeksu cywilnego (DzU nr 141/2002, poz. 1176).

Awatar użytkownika
Milena

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

Post autor: Milena » 26 mar 2015, o 16:59

mam konkretna sytuacje: zarysowala mi sie bizuteria - czy moge ja reklamowac?

kupilam ja jakies kilka miesiecy temu i sporo nosilam

Awatar użytkownika
Maciej Lewinski

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

Post autor: Maciej Lewinski » 27 mar 2015, o 11:12

Z opisu sytuacji wynika, że zarysowania powstały w wyniku normalnego użytkowania i w takich sytuacjach nie możesz składać reklamacji.

Awatar użytkownika
ForumMaster
Administrator
Posty: 795
Rejestracja: 31 gru 2009, o 10:02

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

Post autor: ForumMaster » 29 mar 2015, o 18:50

tak, zarysowanie biżuterii wynikające z normalnego użytkowania, czy też starcie się złota z pozłacanej biżuterii nie podlega reklamacji, tym bardziej po takim czasie użytkownia

Awatar użytkownika
Marek Nowak

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: Marek Nowak » 23 kwie 2015, o 17:05

W wątku viewtopic.php?f=3&t=71 pojawił się inny ciekawy temat: zadowolenia klienta który podpisał umowę na realizację obrączek bez podania rozmiaru i ceny. Uważajcie na takie umowy: jak jest umowa to powinny być na umowie wszystkie wymagane dane jak rozmiar pierścionka czy waga oraz ustalona cena i materiał z jakiego będzie wykonany.
Załączniki
czytaj-umowy.png
Czytaj Umowy które podpisujesz!

Awatar użytkownika
Mirka

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: Mirka » 2 maja 2015, o 08:45

Na podpisywane umowy w sklepach stacjonarnych trzeba mocno uważać, lepiej tu jest w internecie gdzie przy zakupie przez internet można oddać zakupioną biżuterię przez 14 dni od zakupu bez podawania przyczyny. Przez internet papierowej umowy nie będziecie zawierać.

Innym tematem są wypadające kamienie - tutaj sprzedawca ma rację, bo nie można takiej biżuterii z przyklejanymi kamieniami zamaczać w wodzie i chronić przed wilgocią.

Awatar użytkownika
ForumMaster
Administrator
Posty: 795
Rejestracja: 31 gru 2009, o 10:02

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: ForumMaster » 2 maja 2015, o 08:50

tak, często panie narzekają że wypdają markazyty, czy inne kamienie z biżuterii a przyczyną tego jest fakt że nie zdejmują biżuterii podczas kąpieli, czy bransoletki podczas mycia rąk

Awatar użytkownika
dociaKr104

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: dociaKr104 » 30 maja 2018, o 23:06

Witam , pomocy , mój partner w listopadzie kupił mi pierścionek białe złoto z żółtym z masą perłową , kupując zapytałam panią czy perełka jest stabilnie umieszczona bo pierścionek mam zamiar nocić na co dzień, pani mnie zapewniła że oczko jest solidnie przymocowane , nie ma problemu. Po pięciu miesiącach użytkowania oczko odpadło nie wiem nawet kiedy i zgubiło się. Wziełam paragon i poszłam złożyć reklamacje , pani przy przyjmowaniu od razu zaznaczyła że musiałam silnie uderzyć , na moje tłumaczenia pani wiedziała lepiej , potwierdzenie oddania pierścionka dostałam świstek z pieczątką Firma Złotniczo Grawerska
GRYF 1877 Firma Złotniczo Grawerska
Krzysztof Michalski
ul. Reymonta 9 lub
ul. Piłsudskiego 24B/6
05- 120 Legionowo
Dwa dni później dostałam telefon że pierścionek pani mi chętnie naprawi na mój koszt 40 zł , pani nie spodziewała się że odmówię bo od razu przystąpiła do omawiania kształtu oczka itd, odmówiłam powiedziałam ze mam paragon a pierścionek powinna obowiązywać gwarancja , na co pani odpowiedziała ze w pierścionku było mydło co spowodowało że oczko odpadło. Nie zgodziłam się na naprawę umówiłam się na odbiór pierścionka za dwa dni. Za dwa dni czekała na mnie niespodzianka pierścionka u jubilera nie było :-( Byłam zmuszona kolejny dzień poświęcić na odebranie uszkodzonego pierścionka. Za kilka dni poszłam , był , poprosiłam aby pokazano mi opinię rzeczoznawcy , pani jak w amoku trzymała kartkę nie wiele większą niż ta co dostałam ja , i nie chciała mi wydać pierścionka sytuacja komiczna. Pierścionek w końcu dostałam ale żadnego wyjaśnienia od eksperta. Czy ta firma ma prawo tak postąpić ?

Awatar użytkownika
ForumMaster
Administrator
Posty: 795
Rejestracja: 31 gru 2009, o 10:02

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: ForumMaster » 31 maja 2018, o 11:40

A mówił sprzedawca jak jest osadzona masa perłowa? Jeżeli była klejona to faktycznie mógł od wody się odkleić. Czy faktycznie pierścionek był w wodzie z mydłem?
Duży był koszt tego pierścionka w porównaniu z 40zł naprawą?

Generalnie powinien obowiązywać taki sam profesjonalizm jak przy zakupie. Czy podczas zakupu też widać było takie zachowania?

Awatar użytkownika
Cukiereczek

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: Cukiereczek » 31 maja 2018, o 11:43

A w końcu naprawili czy nie? Opinię eksperta nie muszą dawać jako sklep.

Awatar użytkownika
dociaKr104

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: dociaKr104 » 31 maja 2018, o 16:53

Witam
Dziekuje za odpowiedź. Pierścionek kosztował 375 zl , w ciagu dnia mylam ręce noszac pierścionek ale nie korzystalam z mydla w kostce wiec nie rozumiem jak moglo byc mydlo. Kupujac zaznaczylam ze pierścionek będę użytkować na codzień, pani zagwarantowala ustnie ze nic stac sie nie moze. Dodam ze teraz widze ze bolec ow piescionka jest bardzo krotki w porównaniu jak wystajaca byla perełka.pani byla mila uprzejma i i cierpliwa pomocna w wyborze pierscionka, odwrotnie do tego jak juz zlozylam reklamacje.mysle o zlozeniu skargi do rzecznika praw konsumenta

Awatar użytkownika
Jugina

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: Jugina » 19 cze 2018, o 08:45

Witam serdecznie,

potrzebuję pomocy w sprawie reklamacji złotych kolczyków wysadzanych cyrkoniami.

Zakupione w Yes za 360 zł cały front składał się z pięknie mieniących się cyrkoni niestety po 2 miesiącach cyrkonie poszarzały i wyglądają jak zwykłe szkiełka...złożyłam jedną reklamację w salonie, dostałam wypolerowane kolczyki do odbioru, po miesiącu ta sama sytuacja...kolejna reklamacja w salonie znowu otrzymałam wypolerowane kolczyki odwołałam się od tego dostałam odmowę zwrotu kosztów, dzisiaj mija kolejny miesiąc znowu to samo zamiast cyrkoni wyglądają jak szkiełka...zamierzam napisać od siebie jakieś pismo do nich ale zastanawiam się na jakie artykuły powinnam się powołać żeby w końcu mi oddali pieniądze bo na takie comiesięczne polerowanie nie mam czasu ani pieniedzy żeby specjalnie jeździć 50 km do galerii i spowrotem.

Dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Edyta

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: Edyta » 20 cze 2018, o 10:01

Na dziś możesz:
* poprosić o ekspertyzę innego jubilera czy są to cyrkonie czy szkło
* zgłosić się do rzecznika konsumenta z prośbą o pomoc
* zapytaj jak to czyszczą u jubilera i spróbuj środków do pielęgnacji biżuterii z kamieniami - wyjdzie taniej niż ciągłe podróże to salonu i stracony czas
przykładowo https://www.ankabizuteria.pl/profesjona ... az-kamieni lub https://www.ankabizuteria.pl/profesjona ... ry-cleaner - na pewno coś w internecie znadziesz, możesz też spróbować ze zwykłymi ściereczkami

Obrazek

Na przyszłość:
Zwróć uwagę na fakt, że Yes ma sieć salonów które musi utrzymać i to może prowadzić do tego że sprzedają słabej jakości produkty za bardzo wysoką cenę - z opisu wygląda jakbyś dostała straganową jakość. Wniosek: próbuj zakupów internetowych gdzie masz 14 dni na zwrot i wybieraj te sklepy który nie mają dużej fizycznej sieci salonów bardzo drogich do utrzymania za które klient musi płacić

Awatar użytkownika
Nadas

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: Nadas » 20 cze 2018, o 13:26

Opcja z czyszczeniem samemu i unikaniu salonów YES wydaje się najbardziej optymalna. Szkoda zdrowia na kopanie się z koniem.
Swoją drogą ktoś mógłby w końcu nauczyć największe salony poprawnego podejścia do klienta i zgłosić do rzecznika konsumenta - może oni w końcu zabiorą się za Yes i spowodują że zaprzestaną złych praktyk.

Awatar użytkownika
Paula05

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: Paula05 » 18 lip 2018, o 07:08

Witam
Pytanie czy można zareklamować obrączki?
Jesteśmy z mężem nie całe 3tygodnie po ślubie
A nasze obrączki wyglądają jakby były użytkowane co najmniej 3lata :x
Już dzień po ślubie zauważyliśmy, że coś jest z nimi nie tak. Mam pierscionek zaręczynowy który ma 6 lat w dodatku o próbę gorszą, a nie wygląda tak źle jak nasze obrączki po 3 tygodniach.
Rozumiem, że biżuteria się rysuje od codziennych czynności itd. ale one były praktycznie do kosza już dzień po, a podczas ślubu jak wiadomo nic w nimi nie robiliśmy po za wlożeniem ich na palec od samego noszenia doznały uszczerbku.
Oboje mamy pracę siedzącą gdy coś robimy od razu je ściągamy żeby nie wyglądały jeszcze gorzej niż teraz.
Wybrałam się do innego jubilera z zapytaniem czy nas nie oszukano. Pani patrząc na obrączkę stwierdziła, że złoto się rysuje itd ale jak uslyszała że są użytkowane tak krótko to się zdziwiła myślała że mamy je co najmniej 4 lata, ale nie chciała udzielić jasnej odpowiedzi co z tym zrobić.
Cenowo do tanich nie należały, a zapewniano nas że są jedne z najlepszych.proszę o podpowiedź

Awatar użytkownika
Summayyah

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: Summayyah » 1 sie 2018, o 21:58

Dobry wieczor dzisiaj kupilam mamie zlota obraczke za 808 zl moja mama prosila mnie abym ja oddala bo nie moze przyjsc tak drogiego prezetu po moich naleganiach nie stety mama Nadal naciskala zebym ja zwrocila poszlam wiec do sklepu jubilerskiego ale pani powiedziala ze nie z wroci mi gotowki tylko wymiana na inny. Towar wchodzi w gre nie wiem Co robic czy mi jako klientowi nie na lezy sie prawo zwrotu prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Kurpia

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Post autor: Kurpia » 8 sie 2018, o 10:35

Obawiam się, że nie będziesz mogła zwrócić biżuterii, bo kupiłaś w sklepie stacjonarnym. Jedyne co pozostaje to reklamacja z której możesz skorzystać - po 3 nieudanych reklamacjach klientowi należy się zwrot pieniędzy lub wymiana na inny nowy produkt.

Następnym razem sugeruję zakup przez internet, gdzie możesz bez podania przyczyny zwrócić zakupiony produkt w terminie do 14 dni od daty zakupu bez podania przyczyny. Takie prawo przysługuje tylko przy zakupie przez internet. W przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym nie masz prawa zwrotu.

A w jakim sklepie to było? Może warto opisać ten przypadek dokładniej aby sam sklep zdał sobie sprawę że albo odda pieniądze za jeden zakup w kwocie 800zł albo nikt już nie zaglądnie do tego sklepu.

Napisz na jakim etapie jest sprawa i dodaj zdjęcie jak ten produkt wygląda - czy go nosiłaś? czy jest metka na biżuterii? Co dokładnie powiedzieli Tobie w sklepie i czy zwróciłaś się o pomoc do rzecznika konsumenta... (tak, taka opcja też jest dobra, bo wtedy sklep może mieć dodatkową kontrolę, zapytania od rzecznika konsumenta...)

ODPOWIEDZ