Czy kluby zakupowe zrewolucjonizują rynek? Moda za małe pieniądze.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Czy kluby zakupowe zrewolucjonizują rynek? Moda za małe pieniądze.

Re: Czy kluby zakupowe zrewolucjonizują rynek? Moda za małe pieniądze.

autor: Greg » 3 gru 2015, o 08:20

Bardzo ciekawa analiza. Osobiście uważam, że jedynie zakupu kilku osób które podczas rozmowy podjęły decyzję o zakupie może przekształcić się w zamówienie grupowe np. biżuterii. Zakupy klubowe raczej się nie sprawdzą bo każda osoba jest inna i dostrzega piękno w czymś innym. Tak myślę, a co inni na to?

Czy kluby zakupowe zrewolucjonizują rynek? Moda za małe pieniądze.

autor: Renatka » 22 lis 2015, o 16:31

Ogólnoświatowym trendem w sprzedaży internetowej są w ostatnim czasie zakupy w klubach zakupowych. Sondaż przeprowadzony przez Instytut Badania Opinii Publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops pokazuje, że Polacy coraz częściej robią zakupy przez Internet, plasując nas na trzecim miejscu wśród innych europejskich rynków, zaraz po Brytyjczykach i Niemcach. Badania pokazują również, iż polski sektor e-commerce wykazuje największą dynamikę wzrostu w Unii Europejskiej, a co trzeci Polak robi zakupy w sieci raz w tygodniu.

Czy kluby zakupowe zrewolucjonizują rynek e-commerce- jaki będzie ich udział w tym
rynku?

W Polsce moda za małe pieniądze w klubach zakupowych rozwija się powoli, a rynek jest wciąż nienasycony. Rozwijająca się od 2008 roku w innych krajach Europy moda na kluby zakupowe obejmująca m.in. niemiecki Brands4Friends, angielski LineaFashion, lub międzynarodowy BuyVIP stanowi główną część sprzedaży w Internecie. Kluby zakupowe rozwijają się prężnie także w Polsce, będąc konkurencją dla zakupów grupowych.

Ważne miejsce na rynku e-commerce w Polsce zajmują serwisy takie jak Stilago, Złote Wyprzedaże, Limango, Markafoni, Bao lub Westwing Home&Living. Ponieważ znaczna część kupujących najbardziej ceni sobie przede wszystkim jakość produktu, a nie jego koszt kluby zakupowe doskonale wpisują się w rynek zakupów. Nie wychodząc z domu ich klienci mogą nabyć markowe produkty w atrakcyjnych cenach.

Kluby zakupowe, czyli niekończąca się wyprzedaż.
Kluby zakupowe z ang. shopping e-clubs nie są zwykłymi sklepami internetowymi. Korzystać z ich bogatej oferty mogą wyłącznie zarejestrowani użytkownicy – klubowicze. Dopiero będąc klubowiczem mamy dostęp do ofert, otrzymując newsletter z aktualnymi kampaniami, które zmieniają się co kilka dni. Największym atutem jest to, iż kluby zakupowe posiadają w swojej ofercie luksusowe marki (np. Prada, YSL, Gucci, Marc Jacobs, Burberry), a ich ceny są o wiele niższe od cen oficjalnych. Zakupy są finalizowane po złożeniu zamówienia przez klubowicza, równocześnie klub kupuje w tym momencie od producenta dany towar. Ponieważ czasem produkcja towaru następuje po zamknięciu oferty, wpływa to niestety na długość oczekiwania na przesyłkę (do 4 do 5 tygodni). Charakterystycznymi cechami ekskluzywnego klubu zakupowego są m.in. oferty niedostępnych w Polsce ekskluzywnych marek z rabatami do 80%, limitowane ilości (unikalne sztuki), bezpieczeństwo zakupów, kupon powitalny.

Rynek klubów zakupowych w Polsce - nowości
Jako pierwsze kluby zakupowe na polskim rynku zaistniały Bao, Stilago oraz BuyVIP (późniejsze Markafoni). Wśród klubów zakupowych z ofertą designerskich mebli i dodatków wyróżnia się Westwing Home&Living. Tomasz Kasperski jeden z założycieli klubu Westwing Home&Living w Polsce twierdzi - oferta klubów zakupowych jest bardziej atrakcyjna dla konsumentów, niż sklep internetowy. Najpopularniejszy serwis Złote Wyprzedaze odnotował w 2012 roku 1 476 981 użytkowników. Potwierdza to fakt, iż kluby zakupowe szturmem zdobywają polskich klientów. Klubem zakupowym z szeroką ofertą skierowaną dla kobiet i młodych rodzin jest Limango, którego ambasadorką została Anna Przybylska. Oferuje on oprócz ubrań dla dorosłych i dzieci, akcesoria, zabawki, wózki dziecięce. BuyVIP, aktualnie Markafoni obsługującą ok. 700 tys. aktywnych klientów, zastąpi na polskim rynku Fashion Days, będąca od 2012 roku również częścią Grupy Allegro. Spółkę Fashion Days International założyli w 2009 r. w Szwajcarii Jan Vichr i Markus Okumus. W chwili obecnej Fashion Days jest liderem
wśród klubów zakupowych w Europie Środkowo-Wschodniej - Czechach, Słowacji, Słowenii, Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech. Wszystkie oferowane przez klub zakupowy produkty kupowane są bezpośrednio od producentów oraz oficjalnych dystrybutorów, dzięki czemu dają gwarancję oryginalności. Ambasadorami marki Fashion Days w
Polsce zostali Karolina Malinowska oraz Olivier Janiak. Sprzedajemy poprzez emocje, inspirujemy, oferujemy nie tylko produkty, ale także określony styl życia. Fashion Days współpracuje bezpośrednio z producentami marek, co daje nam dostęp do bardzo szerokiego asortymentu oryginalnych produktów w atrakcyjnych cenach – mówi Maciej
Dulski, Dyrektor Zarządzający Fashion Days Polska. Cechami wyróżniającymi klub zakupowy Fashion Days jest dopasowana platforma sprzedażowa oraz 24-godzinna obsługa klienta 7 dni w tygodniu. „Fashion Days ma stać się synonimem indywidualnego stylu i ekspertem w zakresie nowych trendów, mody i szeroko pojętego lifestyle’u.
Chcemy być pierwszym wyborem dla każdego, kto kocha modę i e-zakupy – dodaje Maciej Dulski. Fashion Days wyróżnia wśród innych tego typu klubów zakupowych możliwość zakupu ciekawych ubrań z kolekcji polskich projektantów. Ponieważ większość konsumentów coraz częściej robi zakupy w Internecie, to kluby zakupowe mają wielką szansę na podbicie rynku. Czy kluby zakupowe zrewolucjonizują polski rynek? Czas pokaże. Ich szanse na sukces dodatkowo zwiększa powszechność tzw. sieciówek oraz chęć wyróżniania się z tłumu. Duży wpływ ma także chęć przynależności do elitarnego klubu. Największy zagraniczny klub zakupowy niemiecki
Brand4Friends, który rozpoczął działalność w 2008 roku, osiągnął w 2009 roku sprzedaż 80 mln. euro, a w 2010 roku obrót wyniósł już 250 mln. euro. Patryk Kadlec, prezes BigBrands potwierdza wielki potencjał jaki mają kluby zakupowe. Młodzi profesjonaliści na początku swojej zawodowej drogi, którzy już chcą się cieszyć
najlepszymi produktami światowych marek w przystępnych cenach. Kobiety szukające produktów wysokiej jakości dla siebie i rodziny. Także trendsetterzy szukający niezwykłych produktów – mówi. Pokazuje to wielkie możliwości rozwoju klubów zakupowych w krótkim czasie.

Na górę